חנות איקומרס בנישת האנימה והמנגה: מ-100K$ ל-$400K ב- 6 חודשים

חנות איקומרס בנישת האנימה והמנגה: מ-100K$ ל-$400K ב- 6 חודשים

לאחרונה פנתה אלינו חנות איקומרס בנישת האנימה והמנגה שהתקשתה להגדיל הכנסות למרות שיש לה רישיון רשמי למכירת סחורה מסדרת אנימה פופולרית.

תוך שימוש בשילוב של כלים אנליטיים ואסטרטגיות שיווקיות, הצוות שלנו הצליח לשפר משמעותית את ביצועי החנות ולהגביר את המכירות.

זיהוי בעיה

השלב הראשוני היה ביצוע ניתוח יסודי של ביצועי החנות באמצעות כלים כמו גוגל אנליטיקס ו-Hotjar.

ניתוח זה חשף מספר תחומים מרכזיים שהפריעו למכירות, כולל עיצוב אתר מבלבל, היעדר מגוון מוצרים, מאמצי שיווק מוגבלים ועלויות משלוח גבוהות.

 

עיצוב אתרים והרחבת קו מוצרים

כדי להתמודד עם נושא עיצוב האתר המבלבל, עיצבנו מחדש לחלוטין את אתר החנות כדי להפוך אותו למושך יותר מבחינה ויזואלית וקל לניווט.

כמו כן, הוספנו קטע בלוג לאתר כדי ליצור תוכן הקשור לסדרת האנימה ולשמר מבקרים.

כמו כן הרחבנו את קו המוצרים על ידי הוספת מגוון רחב של מוצרים הקשורים לסדרת האנימה, כמו ביגוד, אביזרים ופריטי אספנות.

על ידי גיוון קו המוצרים, הצלחנו למשוך מגוון רחב יותר של לקוחות ולהגדיל את המכירות.

 

שיעור המרה נמוך

שיעור ההמרה של החנות נמצא נמוך מאוד ועומד על 1% בהשוואה לממוצע בענף.

ניתוח נוסף העלה שהבעיה נגרמה בעיקר מחוויית משתמש לקויה באתר, כולל טעינה איטית של דפים והיעדר אותות אמון.

כדי לטפל בבעיה זו, ביצענו אופטימיזציה למהירות וביצועי האתר על ידי דחיסת תמונות, צמצום קוד ושימוש ברשת להעברת תוכן (CDN).

כמו כן, הוספנו אותות אמון כמו ביקורות לקוחות, אחריות להחזר כספי ותגי תשלום מאובטח באתר.

חנות איקומרס בנישת האנימה והמנגה: מ-100K$ ל-$400K ב- 6 חודשים
חנות איקומרס בנישת האנימה והמנגה: מ-100K$ ל-$400K ב- 6 חודשים

מאמצי שיווק מוגבלים

החנות לא ניצלה מדיה חברתית וערוצי שיווק דיגיטליים אחרים ביעילות.

כדי להתמודד עם זה, יצרנו ויישמנו אסטרטגיית מדיה חברתית מקיפה שכללה פוסטים קבועים, אינטראקציה עם לקוחות והצגת מודעות.

כמו כן, הרצנו קמפיינים ממוקדים באימייל באמצעות Klaviyo, שהותאמו אישית וממוקדים לפלחים ספציפיים מבסיס הלקוחות שלנו.

 

עלויות משלוח

אחת הבעיות שגילינו שהרחיקו לקוחות, והרבה נטישות עגלה –  הייתה עלויות המשלוח הגבוהות.

כדי להתמודד עם בעיה זו, ניהלנו משא ומתן על תעריפי משלוח טובים יותר עם השותפים הלוגיסטיים שלנו וגם הצגנו סף משלוח חינם כדי לעודד לקוחות לרכוש יותר פריטים בהזמנה אחת.

כמו כן הצענו אפשרויות משלוח בינלאומיות ודאגנו שעלות המשלוח תצוין בצורה ברורה באתר ובמהלך תהליך התשלום.

 

שיווק משפיענים

היבט חשוב נוסף באסטרטגיה שלנו היה לפנות למשפיעני אנימה ומנגה שהיו להם קהל עוקבים גדול ויכולים לעזור לקדם את המוצרים שלנו לקהל רחב יותר.

פנינו למשפיענים שהתעניינו במוצרים שלנו והצענו להם עמלה על כל מכירה שנוצרת דרך קישור ההפניה שלהם, ובנוסף הבאנו להם קוד קופון הנחה המזוהה איתם כדי לעודד את הלקוחות שלהם לקנות.

זה לא רק עזר לנו להגביר את המודעות למותג אלא גם עזר לבנות אמון עם קהל היעד שלנו.

ראה גם: הבטחת שיתופי פעולה עם משפיענים וחברות גדולות: 8 עקרונות מוכחים

 

תוצאות והשפעה:

כתוצאה מהמאמצים שלנו, ההכנסה החודשית של החנות עלתה באופן דרמטי.

לפני העבודה שלנו, החנות הכניסה 100,000 דולר לחודש. לאחר עבודתנו, ההכנסה החודשית של החנות עלתה ל-400,000$ דולר לחודש.

גם שיעור ההמרה של החנות עלה מ-1% ל-4%.

אחד מסיפורי ההצלחה הבולטים ביותר מהעבודה שלנו היה שיפור המכירות של הסחורה הרשמית של סדרת האנימה, שביצועיה לא היו טובים לפני העבודה שלנו.

הצלחנו להגדיל את המכירות של מוצרים אלה על ידי יצירת קמפיינים ממוקדים, הצעת מבצעים מיוחדים וניצול הסברה של משפיענים.

 

בונוס

 

בנוסף לאסטרטגיות המפורטות לעיל, התמקדנו גם באופטימיזציה של שירות הלקוחות של החנות.

הטמענו מערכת תמיכה בצ'אט חי כדי לספק סיוע מיידי ללקוחות וגם דאגנו שצוות שירות הלקוחות יהיה זמין בשעות ממושכות.

כמו כן, יצרנו מדור שאלות נפוצות מפורטות באתר כדי לתת מענה לשאלות נפוצות של לקוחות.

כדי להגביר את הנראות והטווח של החנות, התחלנו להפעיל גם קמפיינים של PPC בגוגל ובפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם.

מסעות פרסום אלו היו ממוקדים מאוד ועזרו להביא תנועה מוסמכת יותר לאתר, והביאו ליותר המרות.

כדי לעקוב אחר הצלחת המאמצים שלנו, עקבנו באופן קבוע אחר מדדי ביצועים מרכזיים כגון תעבורה לאתר, שיעורי המרות והכנסות.

ערכנו גם סקרי לקוחות כדי לאסוף משוב ולאסוף תובנות כדי לשפר את חווית הלקוח.

 

סיכום

 

הגישה של הצוות שלנו להחייאת חנות המסחר האלקטרוני של אנימה ומנגה הייתה רב-גונית, שכללה שילוב של שיפורים בעיצוב אתרים, הרחבת קו מוצרים, אסטרטגיות שיווק ממוקדות ויצירת קשר עם משפיענים.

על ידי טיפול בבעיות ספציפיות כמו עלויות משלוח גבוהות ואופטימיזציה של שירות הלקוחות, הצלחנו להגדיל משמעותית את ההכנסה החודשית, יחס ההמרה וטווח ההגעה של החנות.

מקרה זה משמש דוגמה מצוינת לכוחה של קבלת החלטות מונעות נתונים ולחשיבות של ניתוח ואופטימיזציה קבועה של חנות איקומרס בנישת האנימה והמנגה.

על ידי שימוש בכלים הנכונים, ויישום אסטרטגיות יעילות, הצלחנו להוכיח שלכל חנות מסחר אלקטרוני יש פוטנציאל לשגשג.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *